В началото на 2023 г. „Синджента“ пусна нов сорт салата на българския пазар – „Канариоле“, за който компанията споделя в съобщение, че получава много положителни отзиви както от земеделците, така и от потребителите.
От „Синджента“ посочват, че зелените салати са едни от най-разпространените зеленчуци в България и са еднакво търсени през всеки сезон от годината. Те се отглеждат обикновено през есента и зимата, но лятното производство вече намира сериозно място сред доста земеделски производители. Причината за това е, че консумацията през последните години се увеличава и през топлите месеци поради търсенето на по-леки и освежаващи ястия. Салатите са популярен избор и заради своята висока хранителна стойност, богатство на витамини и минерали, както и лесна подготовка, посочват от фирмата.
Същевременно характеристиката за предлагане на брой на традиционните пазари води до засилено търсене на голяма и едра салата, докато в супермаркетите расте търсенето на салатени миксове в готови пакети. Това кара земеделците да търсят варианти в производството, които да им дадат реколта с обемни и качествени салати, какъвто е и сортът „Канариоле“, посочват от „Синджента“.
„Много добра салата, представя се отлично в жегите. Няма никакъв листен пригор, нямаме загнивания. Смятам да я залагаме цяло лято, през интервали. Ще продължим и през есента“, споделя един от производителите, заложили на „Канариоле“ – Стефан Гачев от село Кранево, област Добрич. Той допълва, че сортът има търговски вид, който е атрактивен на пазара и се продава бързо.
Според Гачев инвестицията в пелетирани семена е напълно оправдана и резултатите са налице. От компанията подчертават, че „Канариоле“ е с доста по-широк период на приложение и е подходящ за продължително отглеждане от ранна пролет до късна есен, като може да се отглежда на открито и закрито.
Поради значително по-ниските си разходи за производство в сравнение с други традиционни зеленчукови култури, салатите могат да донесат добра доходност на стопаните. Те не изискват толкова чести и продължителни манипулации на полето и намаляват разхода за труд.
По данни на НСИ за цените на селскостопанската продукция, за второто тримесечие на 2023 г. цената на салатите на едро е 0,67 лв./бр. Това запазва тенденцията от 2022 г., като цените са по-високи с около 24 процента спрямо прединфлационния период от 2021 г. С тези нива на цените на едро и с по-ограничените разходи спрямо други култури, салатите предоставят възможност за добра печалба през лятото, посочват от „Синджента“.